Sukces filmu antyaborcyjnego „Unplanned” [Wideo]

Udostępnij:
Ashley Bratcher w roli nawróconej na pro-life. Fot. YouTube

Amerykański film Unplanned opowiadający prawdziwą historię Abby Johnson, dyrektorki kliniki aborcyjnej Planned Parenthood w Teksasie, która w 2009 roku porzuciła pracę i stała się przeciwniczką usuwania ciąży, mimo miażdżących recenzji odniósł sukces w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.  

Droga filmu w reżyserii Chucka Konzelmana i Cary Solomona i z Ashley Bratcher w roli głównej do sukcesu była ciernista. Amerykańskie Stowarzyszenie Filmowców (MPAA) przyznało obrazowi ocenę R z uwagi na „niepokojące, krwawe obrazy”. Taką ocenę otrzymują filmy zawierające sceny seksualne, wulgaryzmy, nagość lub przemoc. Tymczasem Unplanned  pozbawiony jest tego typu „atrakcji”. Pokazuje natomiast trzy sceny dotyczące aborcji, które zdaniem Chucka Konzelmana i Cary Solomona nie spodobały się MPAA. W jednej główna bohaterka krwawi i wymiotuje po zażyciu pigułki aborcyjnej. W innej lekarz ogląda zdjęcia usuniętego płodu, jest też scena aborcji.

Film wszedł na ekrany amerykańskich kin 29 marca br. Krytycy obeszli się z nim bardzo surowo. Na portalu Metacritic nie ma ani jednej pozytywnej recenzji krytyków mediów głównego nurtu. Jeden z nich, Owen Gleiberman z Variety, zarzucił autorom Unplanned, że nakręcili propagandowy film pokazujący aborcję jako przestępstwo, mimo że jest legalna, a kliniki aborcyjne jako korporacje nastawione na zysk. Stwierdził też, że twórcy grając na emocjach religijnych zrealizowali manipulacyjny melodramat, gdy tymczasem ich cel jest wyłącznie polityczny. Chcą doprowadzić do delegalizacji aborcji przez Sąd Najwyższy.

 W lipcu film wszedł na ekrany największej kanadyjskiej sieci Cineplex. Kanadyjską premierę  poprzedziły protesty działaczy proaborcyjnych i pogróżki pod adresem dyrektorów niezależnych kin. Sprawą zajęła się policja. Sukces filmu na ekranach Cineplex sprawił, że zaczęli wyświetlać go konkurenci tej sieci.

Od połowy sierpnia Amazon sprzedaje Unplanned na DVD i Blue-ray. Bez reklamy i promocji film szybko osiągnął rekordowy wynik. Cary Solomon powiedział portalowi thedailysignal.com, że Amazon sprzedał już 235 tys. płyt. Unplanned jest też dostępny na żądanie na Amazon Prime Video.

Drogi Czytelniku, jeśli podczas czytania moich tekstów smakuje Ci poranne espresso, jeśli podzielasz prezentowane na blogu wartości  – wesprzyj darowizną jego rozwój. Dane do tradycyjnego przelewu: Piotr Samolewicz; nr rachunków: PL 19 9162 0000 3001 0017 4408 0001, USD 70 9162 0000 2001 0017 4408 0001.

Udostępnij:

One Response

  1. bowerar 20 sierpnia 2019

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.