Rozrywkowej fabule o nazwie Magnezja nie towarzyszy pytanie „co będzie dalej”, ale jak tak słaby scenariusz zdobył dofinansowanie PISF? Sam pomysł opowiedzenia o dawnych polskich Kresach, choć w filmie nie pada to słowo, tylko określenie […]
Dalej ...Tag: kino polskie
„Banksterzy” w telewizyjnej formule. Dobre i tyle
Tytuł potrzebny, ale nie do końca udany. Niezły scenariusz został niepotrzebnie wepchnięty w telewizyjną formułę. Zalążek akcji pojawia się w grupie czterech przyjaciół. Jeden z nich prowadzi firmę, drugi pracuje dla niego jako informatyk, jednocześnie […]
Dalej ...„Eastern” w feministycznym szablonie [Recenzja]
Debiut fabularny Piotra Adamskiego jest ciekawie pomyślaną pod względem inscenizacji zdjęć wariacją na temat staroświeckiego kodeksu honorowego. Easternowi szkodzi jednak feministyczny szablon. Jak sam tytuł wskazuje, chodzi o uzbrojony po zęby Dziki Zachód przeniesiony do […]
Dalej ...W analogu i cyfrze (7): „Pociąg” Jerzego Kawalerowicza
Pierwszy ważny film w dorobku Jerzego Kawalerowicza Pociąg (1959) zwykło traktować się jako polemikę twórcy z romantyczno-wojskową tradycją w polskiej szkole filmowej, czyli z Kanałem oraz Popiołem i diamentem Andrzeja Wajdy. Miała ona polegać na […]
Dalej ...„Supernova” i skorpiony [VOD, TV, DVD]
Bartosz Kruhlik w powszechnie chwalonym debiucie fabularnym Supernova (2019) przedstawia obraz małej ludzkiej grupy zamkniętej z jednej strony w cierpieniu i bólu, z drugiej zaś w małostkowościach, prostactwie i dewocji. Młody reżyser zamienia kamerę w […]
Dalej ...„Hejter” słabszy od „Bożego ciała” [Recenzja]
Jan Komasa w najnowszym swoim filmie Sala samobójców. Hejter po raz kolejny udowadnia, że ma szczęśliwą rękę do aktorów i że umie nimi kierować. Kreacja Macieja Musiałowskiego jako warszawskiego „słoika” jest wyjątkowo dojrzała i przekonywująca. […]
Dalej ...Bez uprzedzeń o „Zenku” [Recenzja]
W porównaniu z innymi polskimi masowymi komediami Zenek zaskakuje świeżym spojrzeniem na naszą codzienność oraz ciepłym komizmem. Dostarcza nawet ciekawej story, z czym wielu polskich filmowców ma problem. Na Zenka wybrałem się do kina nie […]
Dalej ...W analogu i cyfrze (5): świeckie spojrzenie na świętość
Jednym z ciekawszych i jednocześnie zapomnianych dziś polskich filmów przełomu lat 80. i 90. jest Życie za życie. Maksymilian Kolbe Krzysztofa Zanussiego. Film o świętym widzianym oczami sceptyka. Gdyby w Polsce nie doszło do zmiany […]
Dalej ...
Najnowsze komentarze