Jeszcze więcej krwi i sadyzmu, dwie spektakularne sceny, sporo autocytatów, ale dramaturgia i intryga szwankują. Takie są Psy 3.W imię zasad. Aha, nowa dziewczyna Pasikowskiego nie odbiega od ulubionego przez reżysera typu anorektycznej modelki, tyle […]
Dalej ...Tag: kino polskie
„Pan T.” jak powieść graficzna. Recenzja filmu Marcina Krzyształowicza
Film przypomina powieść graficzną o misternie przemyślanych biało-czarnych kadrach. Ma swoisty, prawie że kafkowski czy też bułhakowski nastrój. Fabule brakuje natomiast dramaturgicznego, przekonywującego spoiwa. Elementu, który wywindowałby ją piętro wyżej niż estetyczna i intertekstualna gra. […]
Dalej ...Stare misie, czyli mafia po polsku [Recenzja „Solid Gold”]
Solid Gold ogląda się nawet przyjemnie, by nie rzec wakacyjnie. Starsi panowie dwaj – król trójmiejskiej mafii i ścigający go policjant – często wypowiadają zręczne bon moty, zachowują dobre maniery, piją drogie trunki, nad gdyńskimi […]
Dalej ...Poeta fortepianu. Recenzja filmu o Mieczysławie Koszu
Ikar. Legenda Mietka Kosza Macieja Pieprzycy obfituje w wiele emocjonalnych, aktorskich i muzycznych przeżyć. Po prostu wzrusza. Nazwisko Mieczysława Kosza nic nie mówi młodemu pokoleniu. Był wielką nadzieją polskiego jazzu na przełomie lat 60. i […]
Dalej ...„Boże ciało” boli i oczyszcza [Recenzja]
Jan Komasa nie popełnił błędu Wojtka Smarzowskiego w Klerze. Nie nakręcił politycznej agitki, nie rani psychiki odbiorców dla samego ranienia, tylko w celu oczyszczenia. Działa uzdrawiająco. Wejście na ekrany kin Bożego ciała poprzedziło niecierpliwe oczekiwanie […]
Dalej ...Otwarta rana. Ukazała się książka o kinie Smarzowskiego
Pierwsza książka o kinie Wojciecha Smarzowskiego zbudowana jest z reporterskich rozmów z osobami pracującymi z reżyserem. Rozmówcy Marcina Rychcika przywołują anegdoty i ciekawostki, odsłaniają tajniki warsztatu reżysera. Są też wypowiedzi Smarzowskiego zaczerpnięta z obcych źródeł. […]
Dalej ...Film o Piłsudskim nie jest wcale zły [Recenzja]
Piłsudski Michała Rosy nie jest tak złym filmem, jakby tego chcieli niektórzy krytycy, nie jest też filmem wybitnym, na jaki zasługuje postać brygadiera, komendanta, naczelnika państwa i wreszcie pierwszego Marszałka Polski. Dlatego wyliczę jego plusy […]
Dalej ...Trzy mity* w filmach „Piłsudski” i „Legiony”: komendanta, młodości i zwycięstwa
Dwie wrześniowe premiery o tematyce patriotycznej – Piłsudski Michała Rosy i Legiony Dariusza Gajewskiego – powstały z dużym publicznym dofinansowaniem z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Trudno się dziwić, gdyż marszałek i jego legioniści […]
Dalej ...
Najnowsze komentarze