Christopher Nolan

Radiowy teatr wyobraźni w thrillerze „Winni”

Radiowy teatr wyobraźni w thrillerze „Winni”

Udostępnij:

Debiut fabularny pracującego w Danii szwedzkiego reżysera Gustava Möllera zebrał już tyle pozytywnych recenzji, napisano o nim tyle trafnych zdań, że trudno wymyślić coś oryginalnego. Dlatego napiszę tylko jedno:  Winni są filmem bardzo „ludzkim”, nie odczłowieczającym ani głównego bohatera, ani widzów. A to już bardzo wiele. Operator kopenhaskiego telefonu 112 odbiera połączenia od zdesperowanych ludzi. Zdaje się być kimś wyposażonym w cudowną moc, bo dzięki programom komputerowym szybko identyfikuje rozmówców, umieszcza ich na mapie duńskiej stolicy, udziela życiowych rad, gdy trzeba, wysyła pomoc. Jeden telefon jest szczególny. Dzwoni kobieta. Słychać przerażony głos, w tle szum pracującego silnika. Została porwana przez…

Udostępnij:
Uwięzieni. O “Dunkierce” Christophera Nolana [Recenzja]

Uwięzieni. O “Dunkierce” Christophera Nolana [Recenzja]

Udostępnij:

Film fenomen. Trudny w odbiorze, miejscami pesymistyczny, klaustrofobiczny, owszem, widowiskowy, ale efekty specjalne są dyskretne, a mimo tego ma sporą widownię. Dlaczego? Dzięki marce angielskiego reżysera  Christophera Nolana, który zdobył wielką popularność trzema filmami o Batmanie. W tym przypadku mamy do czynienia nie z komiksową fikcją, a  z dramatem wojennym, odtwarzającym w reporterskim stylu przebieg ewakuacji w maju i czerwcu 1940 roku ponad 300 tysięcy żołnierzy brytyjskich i francuskich z plaż koło Dunkierki we Francji do Wielkiej Brytanii. Z jednej strony sukces. Brytyjczykom powiodła się prawie że niemożliwa operacja, zabrali z kontynentu masę żołnierzy, ewakuowali ich głównie na małych cywilnych…

Udostępnij: