Spielberg

Uwięzieni. O “Dunkierce” Christophera Nolana [Recenzja]

Uwięzieni. O “Dunkierce” Christophera Nolana [Recenzja]

Udostępnij:

Film fenomen. Trudny w odbiorze, miejscami pesymistyczny, klaustrofobiczny, owszem, widowiskowy, ale efekty specjalne są dyskretne, a mimo tego ma sporą widownię. Dlaczego? Dzięki marce angielskiego reżysera  Christophera Nolana, który zdobył wielką popularność trzema filmami o Batmanie. W tym przypadku mamy do czynienia nie z komiksową fikcją, a  z dramatem wojennym, odtwarzającym w reporterskim stylu przebieg ewakuacji w maju i czerwcu 1940 roku ponad 300 tysięcy żołnierzy brytyjskich i francuskich z plaż koło Dunkierki we Francji do Wielkiej Brytanii. Z jednej strony sukces. Brytyjczykom powiodła się prawie że niemożliwa operacja, zabrali z kontynentu masę żołnierzy, ewakuowali ich głównie na małych cywilnych…

Udostępnij:
Wyspa Czaszki. Kino jeszcze nowszej przygody [Recenzja]

Wyspa Czaszki. Kino jeszcze nowszej przygody [Recenzja]

Udostępnij:

Nowa wersja popkulturowego mitu o wielkim gorylu King Kongu, co kulom się nie kłaniał, bestii tyleż dzikiej, co o miękkim sercu dla blondynek, to świetna rozrywka dla dużych dziewcząt i chłopców. Jordan Vogt-Roberts w filmie Kong: Wyspa Czaszki wystrzelił fajerwerk na cześć nieokiełznanej wizualnej wyobraźni, efektów specjalnych i Kina Nowej Przygody spod znaku Spielberga i Zemeckisa. Pierwszy  amerykański obraz o gigantycznym gorylu z zagubionej wyspy na południowym Pacyfiku powstał w 1933 roku i od tamtego czasu zapładnia wyobraźnię filmowców. Popkulturowy temat o dzikiej bestii szlachetniejszej od niejednego białego człowieka jest na tyle atrakcyjny, że można go przetwarzać na wiele sposobów….

Udostępnij: