Bogusław Linda

Dziewczyny nie miauczą. Recenzja trzecich „Psów”

Dziewczyny nie miauczą. Recenzja trzecich „Psów”

Udostępnij:

Jeszcze więcej krwi i sadyzmu, dwie spektakularne sceny, sporo autocytatów, ale dramaturgia i intryga szwankują. Takie są Psy 3.W imię zasad. Aha, nowa dziewczyna Pasikowskiego nie odbiega od ulubionego przez reżysera typu anorektycznej modelki, tyle że już nie robi “miau”. Władysław Pasikowski po nakręceniu Hansa Klossa: stawka większa niż śmierć, Jacka Stronga, Pitbulla: Ostatniego psa i Kuriera ugruntował swoją pozycję czołowego twórcy rozrywkowego kina głównie dla mężczyzn. Choć jego filmy nie są pozbawione wad, tworzą rozpoznawalną markę zlewającą się z nazwiskiem reżysera. Na Pasikowskiego chodzi się do kina od czasu pierwszych Psów. Reżyser ponad 25 lat temu złamał cenzuralne i…

Udostępnij:
“Psom” Pasikowskiego stuknęła ćwiartka. Hau!

“Psom” Pasikowskiego stuknęła ćwiartka. Hau!

Udostępnij:

Dramat sensacyjny Władysława Pasikowskiego należy do najważniejszych filmów fabularnych, jakie nakręcono w Polsce po przełomie 1989 roku. Po raz pierwszy polski reżyser zaprezentował na dużym ekranie wielką erupcję przemocy, cynicznego języka oraz odważnego seksu, po raz pierwszy też pokazał w negatywnym świetle część byłych funkcjonariuszy komunistycznej Służby Bezpieczeństwa. Film doceniła widownia, szturmując kina w liczbie ponad trzystu tysięcy. A czytelnicy tygodnika “Film” przyznali dziełu Złotą Kaczkę za 1992 rok. W tym roku mija 25 lat od premiery Psów i z tej okazji warto trochę powęszyć wokół tematu. Rok 1992 był szczególny w naszym życiu politycznym. Po tym jak szef MSW…

Udostępnij:
Mało słońca w mieście Łodzi [Recenzja filmu]

Mało słońca w mieście Łodzi [Recenzja filmu]

Udostępnij:

Ostatni film Andrzeja Wajdy “Powidoki” jest tyleż realistyczny, co symboliczny. Tyleż ponury, bo o takich opowiada czasach, co zaskakująco malarski, oddający cześć sztuce. Jeśli zaś chodzi o zaklęty w nim testament artysty, krytycy długa będą dyskutować, którym motywom i sekwencjom nadać najważniejszą rangę i jak spożytkować politycznie “Powidoki”. Obraz wchodzi na ekrany kin trzy miesiące od daty śmierci Andrzeja Wajdy, który odszedł 9 października 2016 roku. Swoje ostatnie dzieło reżyser poświęcił malarzowi awangardowemu i teoretykowi sztuki Władysławowi Strzemińskiemu, a dokładnie ostatniemu okresowi jego życia, gdy był profesorem Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Łodzi. W 1950 r. Strzemiński został, na…

Udostępnij: