Robert De Niro

Martin Scorsese składa hołd kinu gangsterskiemu  [Recenzja „Irlandczyka”]

Martin Scorsese składa hołd kinu gangsterskiemu [Recenzja „Irlandczyka”]

Udostępnij:

Epicki rozmach, uwrażliwienie na każdy detal i słowo, brak przepychu zbrodni, mistrzowskie aktorskie kreacje – oto najważniejsze cechy dramatu Irlandczyk nakręconego przez geniusza z Nowego Jorku, czyli Martina Scorsese. Liczba udanych adaptacji dzieł literackich w twórczości  Martina Scorsese jasno pokazuje, że reżyser nigdy nie przejawiał kompleksu niższości wobec o wiele szacowniejszej wobec kina sztuki słowa pisanego. Scorsese czyta dużo i wnikliwie; powieść Ostatnie kuszenie Chrystusa Kazantzakisa tak go poruszyła, że sfilmował ją dopiero po kilkuletniej lekturze. Milczenie, Wiek niewinności, Wściekły byk, Kolor pieniędzy to chyba najlepsze oprócz  wspomnianego Ostatniego kuszenia… przykłady zmagań reżysera z literackim tworzywem, polegających na znajdywaniu odpowiedniego,…

Udostępnij:
Młotkowy Joaquin Phoenix. Recenzja thrillera „Nigdy cię tu nie było”

Młotkowy Joaquin Phoenix. Recenzja thrillera „Nigdy cię tu nie było”

Udostępnij:

Joe jest byłym komandosem, który walczył w Zatoce Perskiej. Lubi zielone cukierki, lubi też zielone banknoty, za które zabija młotkiem (rzadziej bronią palną) różnych bandziorów. Nie dba o siebie, nosi brodę, czoło i oczy skrywa kapturem, wysunięte do przodu ramiona udziwniają jeszcze bardziej jego sylwetkę. Jak sam przyznaje, jest brutalny, ale w końcu ma do tego prawo, bo wgryzła się w niego trauma z dzieciństwa, gdy ojciec chodził po domu z młotkiem i prześladował rodzinę, a z arabskim piachem wsypał mu się w umysł zespół stresu pourazowego. Milczkowaty Joe kocha swoją mamę staruszkę, z którą mieszka w skromnym domu. Taki…

Udostępnij: