Debiut francusko-senegalskiej reżyserki Mati Diop czaruje poetyckimi zdjęciami zrytmizowanymi z szumem oceanu i subtelną muzyką. Antropologiczna i geograficzna inność mają przyciągającą moc. Mati Diop to pierwsza czarnoskóra reżyserka, która wzięła udział w konkursie głównym festiwalu […]
Dalej ...Tag: dramat
„Proxima”: Powściągliwy dramat o macierzyństwie [Recenzja]
Powściągliwy styl opowiadania oraz czysta grafika zdjęć koncentrują uwagę widzów na fizycznym i psychicznym zmaganiu się bohaterki z kolejnymi wyzwaniami. Proxima jest trzecią pełnometrażową fabułą w dorobku reprezentantki średniego pokolenia francuskich filmowców, reżyserki Alice Winocour. […]
Dalej ...Horror „Lighthouse”: Przeszłość nie daje pocieszeń [Recenzja]
Piekło to inni, mawiał Sartre. Śladem tych słów kroczy młody amerykański reżyser Robert Eggers, dorzucając do tego aforyzmu jeszcze szaleństwo. Lighthouse jest dopiero drugim pełnometrażowym filmem w dorobku tego uzdolnionego twórcy. Podobnie jak w Wiedźmie. […]
Dalej ...„Milcząca rewolucja”, czyli filmowa lekcja historii [Recenzja]
Początki Niemieckiej Republiki Demokratycznej to temat wykopaliskowy i choćby z tego względu warto polecić interesujący dramat Larsa Kraume Milcząca rewolucja. Jest to adaptacja prozy dokumentarnej zmarłego w ubiegłym roku niemieckiego pisarza Dietricha Garstki Das schweigende […]
Dalej ...Spłycona biografia Tolkiena [Recenzja]
Amerykański dramat biograficzny o Johnie Ronaldzie Reuelu Tolkienie, współtwórcy ambitnej literatury fantasy, autorze Hobbita i Władcy Pierścieni, nieco rozczarowuje. Mógł być filmem głębokim i nietuzinkowym, a jest zaledwie poprawną hollywoodzką produkcją. Na kształcie opowieści zaważyły […]
Dalej ...Pusty gest Krystyny Jandy. Recenzja „Słodkiego końca dnia”
Poprawny pod względem formalnym, ale nieznośnie ideologiczny i pretensjonalny – tak można podsumować film Jacka Borcucha Słodki koniec dnia z Krystyną Jandą w roli głównej. Słońce Toskanii sprzyja wypoczynkowi, towarzyskim spotkaniom, sączeniu wina i romansom. […]
Dalej ...„Tranzyt” Christiana Petzolda: między political fiction a romantycznym melodramatem [Recenzja]
Niemieckiego reżysera Christiana Petzolda interesuje człowiek uciekający przed totalitarnym zniewoleniem. Osamotniony outsider, który nie sprowadza jednak swojego buntu do pustych gestów, ale próbuje im nadać wyższy sens. Innymi słowy szlachetny indywidualista. Główną bohaterką najwybitniejszego dotychczas […]
Dalej ...„Kafarnaum”: Dziecko jako medium nowoczesnej reżyserki [Recenzja]
Najbardziej znana w Europie arabska reżyserka filmowa Nadine Labaki w swym bez wątpienia najlepszym filmie przedefiniowuje obraz biblijnego Kafarnaum – pogańskiego miasta upadku i grzechu, w którym Jezus dokonał najwięcej cudów. W jej współczesnym Kafarnaum, […]
Dalej ...
Najnowsze komentarze