Scenarzysta słynnych filmów Martina Scorsese Taksówkarz i Wściekły byk opowiada o winie i karze z jeszcze większym religijnym natężeniem. Pastor Ernst Toller przygotowuje swój kościół do ponownej konsekracji z okazji 250-lecia parafii. Ale cierpi na […]
Dalej ...Tag: kino amerykańskie
Szyk przestawny w „Małych kobietkach” [Recenzja]
Greta Gerwig prezentuje w ekranizacji XIX-wiecznej powieści Louisy May Alcott Małe kobietki przywiązanie do literackiego oryginału. Ale nie niewolnicze. Zaburza chronologię zdarzeń, wlewa w oryginał wiele elementów typowych dla dzisiejszego odczuwania świata. Urodzona w zubożałej […]
Dalej ...Historia pewnego małżeństwa. Dyskretny film Noaha Baumbacha [Recenzja]
Jedyną wadą dramatu Noaha Baumbacha Historia małżeńska jest nadmiar dialogów, sprawiających, że bardziej jest do czytania (ewentualnie słuchania), niż oglądania. Reszta zadziwia autentyzmem oraz brakiem pretensjonalności w pokazaniu życiowych sytuacji. Noah Baumbach podobnie jak jego […]
Dalej ...Horror „Lighthouse”: Przeszłość nie daje pocieszeń [Recenzja]
Piekło to inni, mawiał Sartre. Śladem tych słów kroczy młody amerykański reżyser Robert Eggers, dorzucając do tego aforyzmu jeszcze szaleństwo. Lighthouse jest dopiero drugim pełnometrażowym filmem w dorobku tego uzdolnionego twórcy. Podobnie jak w Wiedźmie. […]
Dalej ...Martin Scorsese składa hołd kinu gangsterskiemu [Recenzja „Irlandczyka”]
Epicki rozmach, uwrażliwienie na każdy detal i słowo, brak przepychu zbrodni, mistrzowskie aktorskie kreacje – oto najważniejsze cechy dramatu Irlandczyk nakręconego przez geniusza z Nowego Jorku, czyli Martina Scorsese. Liczba udanych adaptacji dzieł literackich w […]
Dalej ...W analogu i cyfrze (4): „Urodzeni mordercy” mają 25 lat
25 lat temu na ekrany amerykańskich kin wszedł jeden z najbardziej okrutnych hollywoodzkich filmów – Urodzeni mordercy Olivera Stone’a. Lewicowy reżyser w nowatorski sposób połączył w nim seksualną energię z instynktem zabijania. Wyprodukowany przez giganta […]
Dalej ...Niepokój Quentina Tarantino
Przy okazji najnowszego filmu Quentina Tarantino Pewnego razu w… Hollywood warto sięgnąć po książkę Geralda Peary’ego Quentin Tarantino. Rozmowy odsłaniającą tajniki kuchni artystycznej reżysera Pulp Fiction. Z wywiadów wyłania się sylwetka twórcy, który nie akceptuje, […]
Dalej ...Wianki, pląsy dziewic i trupy. Recenzja horroru „Midsommar”
Ari Aster to wschodząca gwiazda amerykańskiego horroru z ambicjami. W ubiegłym roku bardzo dobrze został przyjęty jego debiut fabularny Dziedzictwo. Hereditary. Teraz miłośnicy 32-letniego reżysera mogą sycić się nowymi mocnymi wrażeniami podczas seansów Midsommar. W […]
Dalej ...
Najnowsze komentarze