Oglądając dramat szpiegowski „Doppelgänger. Sobowtór” czuje się pewną rękę reżysera Jana Holoubka i jego determinację, by opowiedzieć ciekawą i zajmującą historię. Syn wybitnego aktora Gustawa może mówić już o utrwalonej pozycji na polskim rynku filmowym. […]
Dalej ...Tag: kino polskie
Kwaśnica Marcina Koszałki słabo smakuje pod względem dramaturgicznym
Marcin Koszałka zaprzepaścił szansę nakręcenia intrygującego filmu o kolaboracji części podhalańskich górali podczas II wojny światowej. Zamiast opowiedzieć krwistą historię o dwóch braciach poróżnionych w wyniku miłości do jednej kobiety, rzucił się w wir historii […]
Dalej ...Fałszywy śpiew „Kosa” Pawła Maślony
„Kos” Pawła Maślony denerwuje dramaturgicznym chaosem, jednostronną tezą o złym położeniu chłopów w dawnej Polsce, mało wyrafinowanym sadyzmem i pozowaniem reżysera na nadwiślańskiego Quentina Tarantino. Bronią się jedynie zdjęcia Piotra Sobocińskiego jr. (choć ujęcie wprowadzające […]
Dalej ...Dokument „Historia jednej zbrodni” ogląda się jak thriller
Doświadczony dokumentalista, jakim jest Mariusz Pilis, autor m. in. „Buntu stadionów”, po raz kolejny udowadnia, że jest specjalistą od podejmowania trudnych tematów. Reżyser nie unika odważnych pytań i konfrontacji z żywą społeczną materią. Doczekaliśmy się […]
Dalej ...Łotrzykowski „Filip” Michała Kwiecińskiego [Recenzja premierowego filmu]
Czarna komedia „Filip” Michała Kwiecińskiego jest ostentacyjnie cyniczna i łotrzykowska, mimo to pokazuje okrucieństwo wojny i nie wchodzi w spór o polską postawę romantyczną. Michał Kwieciński jest przede wszystkim uznanym producentem. Wyprodukował wiele filmów łączących […]
Dalej ...Polski kogut. Recenzja filmu „Mistrz”
Potrzebna, aczkolwiek nie do końca udana próba wykreowania pozytywnego polskiego bohatera. Polskie kino po 1989 roku ma większy problem z kreowaniem pozytywnych bohaterów niż kino peerelowskie. Owszem, sympatyczne postaci można znaleźć w serialach (np. Ojciec […]
Dalej ...Cudak czy dobry chrześcijanin? Recenzja filmu Anny Kazejak
Kto wie, czy „Cudak” Anny Kazejak nie jest najlepszym polskim filmem ostatnich lat na temat Zagłady. A jeśli nie, to na pewno dorównuje „W ciemności” Agnieszki Holland. Reżyserka młodego pokolenia poczyna sobie śmiało w świecie filmu. Po […]
Dalej ...„Żużel” bez emocji. Szkoda!
W długo oczekiwanym filmie Żużel Doroty Kędzierzawskiej estetyka góruje nad emocjami i umiejętnością opowiedzenia pasjonującej historii. Szkoda! Sekundowałem powstawaniu tego filmu z uwagi na osoby reżyserki i autora zdjęć, Artura Reinharta, oraz temat i przemyskie […]
Dalej ...
Najnowsze komentarze