Ari Aster to wschodząca gwiazda amerykańskiego horroru z ambicjami. W ubiegłym roku bardzo dobrze został przyjęty jego debiut fabularny Dziedzictwo. Hereditary. Teraz miłośnicy 32-letniego reżysera mogą sycić się nowymi mocnymi wrażeniami podczas seansów Midsommar. W […]
Dalej ...Tag: Recenzje
Carewicz Putin. Recenzja dokumentu Witalija Manskiego
W dwudziestym roku rządów Władimira Putina ma swoją premierę dokument Witalija Manskiego Świadkowie Putina. Cenny materiał zdjęciowy pochodzi z lat 1999- 2000, czyli z okresu objęcia przez młodego podpułkownika KGB funkcji premiera w rządzie ustępującego […]
Dalej ...„Milcząca rewolucja”, czyli filmowa lekcja historii [Recenzja]
Początki Niemieckiej Republiki Demokratycznej to temat wykopaliskowy i choćby z tego względu warto polecić interesujący dramat Larsa Kraume Milcząca rewolucja. Jest to adaptacja prozy dokumentarnej zmarłego w ubiegłym roku niemieckiego pisarza Dietricha Garstki Das schweigende […]
Dalej ...Ludzka twarz szpiega. Recenzja „Tajemnic Joan”
Nie sposób przemilczeć filmu Tajemnice Joan, bo to solidnie opowiedziane brytyjskie kino. Pojawia się tylko jeden problem: dramat mimo pozorów wiarygodności, jest jedynie inspirowany prawdziwymi wydarzeniami, niejako „udaje” zgodność z faktami. 11 września 1999 r. […]
Dalej ...Spłycona biografia Tolkiena [Recenzja]
Amerykański dramat biograficzny o Johnie Ronaldzie Reuelu Tolkienie, współtwórcy ambitnej literatury fantasy, autorze Hobbita i Władcy Pierścieni, nieco rozczarowuje. Mógł być filmem głębokim i nietuzinkowym, a jest zaledwie poprawną hollywoodzką produkcją. Na kształcie opowieści zaważyły […]
Dalej ...Pusty gest Krystyny Jandy. Recenzja „Słodkiego końca dnia”
Poprawny pod względem formalnym, ale nieznośnie ideologiczny i pretensjonalny – tak można podsumować film Jacka Borcucha Słodki koniec dnia z Krystyną Jandą w roli głównej. Słońce Toskanii sprzyja wypoczynkowi, towarzyskim spotkaniom, sączeniu wina i romansom. […]
Dalej ...„Tranzyt” Christiana Petzolda: między political fiction a romantycznym melodramatem [Recenzja]
Niemieckiego reżysera Christiana Petzolda interesuje człowiek uciekający przed totalitarnym zniewoleniem. Osamotniony outsider, który nie sprowadza jednak swojego buntu do pustych gestów, ale próbuje im nadać wyższy sens. Innymi słowy szlachetny indywidualista. Główną bohaterką najwybitniejszego dotychczas […]
Dalej ...„Terapia”- thriller o dojrzewaniu [Recenzja]
Największą satysfakcję sprawiają kinomanom filmy mało znanych reżyserów, słabo albo w ogóle niereklamowane, po których nie wiadomo czego można się spodziewać, a po wyjściu z kina okazuje się, że zadowalają nawet najwybredniejsze gusta. Takim pozytywnym […]
Dalej ...
Najnowsze komentarze